søndag 2. desember 2007

Alder

Hvor gammel er jeg egentlig? Den mest anerkjente måten å finne ut sin egen alder på, er å ta årstallet man lever i nu og subtrahere årstallet man ble født i. For min del blir regnstykket 
seende slik ut;
2007-1976=31
Det tallet virker unektelig noe lavt når jeg forteller at jeg over flere år har utviklet et i overkant høyt hårfeste, favorittsjokoladen min er kokesjokolade og jeg finner det naturlig å dyppe småkaker i kaffen.

Og ikke nok med det, og nå kommer vi til hovedpoenget...I likhet med det høye hårfestet, så har jeg de senere år utviklet en markant blodåre på høyre legg, bedre kjent som åreknute. Åreknuter utvikles ved at venene i bena utvider seg under huden og danner tykkere årer som slynger seg under huden og eventuelt danner små felt som et nøste av blodårer.

Medisinsk trenede lesere vil muligens argumentere mot at åreknuter ikke er noe typisk  alderdomstegn, men noen barnesykdom er det definitivt ikke. Lidelsen er derimot kjent som en typisk kvinnelidelse, ofte i forbindelse med graviditet. At jeg, en mann på 31, har utviklet denne lidelsen, vil jeg derfor beskrive som høyst oppsiktsvekkende.

Hvis du synes dette ble for sterk kost og at litt for mange intimitetssoner ble tråkket over, må jeg be deg holde deg unna denne nyhetsformidleren i morgen. Da vil nemlig billedlig bevis for denne velutviklede blodåren være tilgjengelig på denne siden. Det vil også bli lagt frem en plan for hvordan denne åreknuten medisinsk skal knyttes opp, og jeg håper også og finne ut om jeg er norges yngste mannlige åreknutepasient.

Ingen kommentarer: