tirsdag 16. oktober 2007

Min favorittoptiker



Kvinnen du ser utføre sitt daglige virke på bildet, er en av handelsstanden i Stavanger sine beste medarbeidere. Denne driftige kvinnen heter Marcela, opprinnelig fra Colombia, og tjener til livets opphold hos optikerkjeden Brilleland, lokalisert i Kirkegaten 28.
Marcela, dette usedvanlig sjarmerende mennesket kom inn i livet mitt for omtrent ett år siden, og etter det første besøket har jeg gledet meg som et lite barn til neste linsetime. 
Hver gang jeg går ut av døren og ut i Kirkegaten er jeg i strålende humør pga hennes ekte og levende ansikt og hennes sjarmerende, gebrokne norsk. Den halvtimen i stolen hos Marcela hvor jeg
lurer på "er det en P eller er det en F? Jeg sier F jeg..." eller om det er best å se på grønn eller rød bakgrunn, er som en liten ferie hvor alt annet er underordnet.

Idag var møtet ekstra spesielt, siden jeg etter mange år kastet dagslinsene 1-day ACUVUE på båten, og gikk over til månedslinsene med det kjappe og greie navnet 
iWear XR Supreme.
Naturligvis etter anbefaling fra Marcela. Må nok snart inn å kjøpe mer linsevæske...

Ingen kommentarer: