torsdag 1. november 2007

En hedersmand

Det er det han er, den joviale dansken Jesper Brieuc Madsen. Han var frem til idag min arbeidskollega, nå er han bare min venn. Dansken skal nå gi litt mer av sin tid til sin danske pige i Esbjerg, etter at han idag hadde sin siste arbeidsdag hos Aker Kværner.
Takk for din vilje til å dele din kunnskap, takk for din sedvanlige danske væremåte, takk for dine danske bon-bons og takk for det herlige danske sprog.

Lykke til med alt du måtte foreta deg senere i livet. Vi treffes igjen.



Her ser vi Jesper ved arbeidspulten sin. En arbeidspult som til tider har vært LANGT mer kaotisk enn bildet antyder

3 kommentarer:

- eilin sa...

ingen har noen gang skrevet så fint om meg når jeg har sluttet i de jobbene jeg har hatt... tror du jeg kan begynne hos dere og slutte igjen, slik at du kan skrive slik om meg?

terje sa...

"eilin...denne uttømmelige kilden av vidd og livsglede, viser en fortellerevne av galaktisk format. Hennes anekdoter fra dagen som var, gir leseren en følelse av umiddelbar tilstedeværelse og man ønsker intet annet enn og bare være der i øyeblikket."

Øystein S sa...

Det er flere av oss som vet å sette pris på gleden det er å ha en dansk kollega. Jeg har selv hatt den samme fornøyelse da jeg for noen år tilbake siden jobbet i et telefonselskap.

Det er noe forfriskende med en kollega som til stadighet starter setninger med "jammen..."

Og det er dog så befriende å fra tid til annen bli stanset midt i en setning av en kollega som sier "hold kæft mand!"