mandag 12. november 2007

Oslo-visitas

I forbindelse med min avvikling av opptjent ferie, var jeg fra andre til femte november for en stakket stund tilbake i mitt kjære Oslo. Oslo-besøket var opptakten til en lengre reise til vår gamle allierte England, hvor jeg holdt hus fra sjette til ellevte november.
Bortsett fra et svært uheldig sluttresultat innen fotballsporten, ga Oslo-besøket meg utelukkende gode opplevelser. Hyggelige, sosiale lag med gamle venner, kultur og fornøyelige observasjoner sørget for det.
Kjendis-spotting er naturlig å bedrive når man er i Oslo, og da særlig kjendiser man nesten har glemt og kanskje burde ha glemt. Av ansikter jeg dro kjensel på var tidligere Idol-programleder Kåre Magnus Bergh, Tramteatrets Anders Rogg og 
Beat For Beat pianist Gisle Børge
Styve. Kronjuvelen derimot var Dagsrevy-veteranen Åsulv Edland. Om han fortsatt er på NRK-huset eller om han, fortjent nok, har trådd inn i pensjonistenes rekker, er for meg usikkert. En iøyefallende allværsjakke hadde han ihvertfall på seg da han steg inn Litteraturhuset i Wergelandsveien. Fikk dessverre ikke tatt bilde av denne legenden, da han forsvant før jeg fikk synet tilbake etter møtet med allværsjakken.
Som nevnt befant jeg meg på Litteraturhuset og nøt en kopp svartmalt kaffe denne formiddagen. På trappen utenfor Litteraturhuset ble jeg fanget av en utstilling som så slik ut;

Et fascinerende skue.
Etter det jeg skjønte var denne oppstillingen av en rekke forskjellige høyhælte sko, samtidskunstutstillingen "Hovedsentralen For Høyhæla Sko." Fant ikke helt ut hva symbolikken var, 
men høyhælte sko er jo i det minste flott å se på. 
Så lenge jeg slipper å gå med dem...

Ingen kommentarer: