torsdag 22. januar 2009

Hampshire county, United Kingdom

Det er stedet jeg vil tilbringe ihvertfall de neste seks månedene. Nærmere bestemt i Port Solent utenfor Portsmouth. Der skal jeg jobbe i kontorfasilitetene til min arbeidsgiver i forbindelse med et prosjekt de absolutt ville ha meg med på. Undertegnede var ikke spesielt uvillig til å ta på seg oppdraget...Jeg, sammen med to kolleger reiser over søndag 25 januar 2009, og er forhåpentligvis operativ på kontoret fra og med mandagen etter.
I forbindelse med denne flyttingen, er jeg faktisk uten fast bopæl i kongeriket Norge. Jeg har leiet en leilighet frem til nylig, og nå bor jeg under tak utelukkende takket være velvillige venner. Som sagt er jeg nå uten noe fast tilholdssted i Norge, og jeg har dermed gjort noe jeg ikke trodde jeg skulle, nemlig flytte hjem til mor...Ihvertfall på papiret. 
Det må understrekes at dette er kun av praktiske, postmessige hensyn.

Portsmouth er en havneby helt sør i England som kartet antyder, og ligger halvannen times kjøring fra London. De omkringliggende områdene skal være tildels vakre, og jeg håper under mitt opphold i Sør-England og få formidlet noen av mine opplevelser gjennom denne kanalen.

Jeg vil etterhvert også få disponere min egen leilighet i området og uten å vite hva "reasonable standard" betyr i engelsk målestokk, vil jeg tro den er kapabel til å ta imot besøkende

1 kommentar:

Jarand sa...

Godt å se at flere tar til vettet og flytter sørover på vinteren. Sånn sett respekterer jeg migrerende fugler og spaniafarende pensjonister ;)
Nå er vel kanskje ikke England et eksotisk, sydlig land, men de har nå i hvert fall godt øl og god fotball. Basert på egne erfaringer kommer dette sikkert ti å bli veldig gøy og litt av en utfordring :) Lykke til!